Sunday 18 April 2010

Dikter

Här ser ni några dikter som jag har skrivit alldeles själv.

Solen
Hon tittar fram,
Värmer min rygg
Gul och stark,
Hon är lite skygg
Men, för tusan
Varför alla dessa mygg?

En Syster
Inom mig sprider värmen sig
Och jag tänker bara på dig

En syster, en syster ropar jag glatt
På andra sidan luren pratar mamma matt

Jag kollar på bilder: hon är ju riktigt gullig
Hon ligger på ett fårskin som är skön och ullig

Liv ska hon heta
Det här behövde du veta!

Potter
Var är du? Var är du?
Jag längtar efter dig

Var är du? Var är du?
Du försvann i nattens mörker

Var är du? Var är du?
Jag saknar dig så

Var är du? Var är du?
Jag kommer alltid längta efter dig

Kompisars skratt
Jag gillar mycket
När kompisar skrattar glatt
Nu är det dödstyst

Du
Jag såg dig, hörde dig, rörde dig
Ditt mjuka hår under mina händer
Dina blåa ögon som tittade in i mina
Hjärtat började dunka
Men du ville inte ha mig
Du vände dig om, gick din väg
Men mitt hjärta slutar aldrig dunka
Och jag väntar för evigt på dig


3 comments:

  1. Hej Nike,
    vilka fina dikter. Jag gillar din blogg över huvud taget. Bra blandning av olika ämnen. Alice tittade och läste länge. Jag hoppas det inspirerad henne att skriva nya inlägg på hennes egen blogg. Hon har inte skrivit sen början på januari.
    hälsningar Sara

    ReplyDelete
  2. Hej Nike,
    vilka fina dikter. Jag gillar din blogg över huvud taget. Bra blandning av olika ämnen. Alice tittade och läste länge. Jag hoppas det inspirerade henne att skriva nya inlägg på hennes egen blogg. Hon har inte skrivit sen början på januari.
    hälsningar Sara

    ReplyDelete
  3. Tack så jätte mycket!!!!
    Och hälsa Alice!!

    Kram Nike

    ReplyDelete